استفان ویلتشر (متولد 1974) نابغه نقاشی دارای اتیسم  اهل بریتانیا با شهرتی جهانی است. او تنها با یکبار دیدن مناظر آن‌ها را به خاطر می‌سپارد و با جزئیات خارق العاده‌ای به تصویر می‌کشد. به عنوان مثال او در سال 2009 با یک پرواز 20 دقیقه‌ای با هلیکوپتر بر فراز شهر نیویورک یک تصویر پانارومای 5.5 متری از این شهر با جزئیات فراوان نقاشی کرد. یا یکی دیگر از آثار او با جزئیات فراوان و در اندازه 76 متر! در فرودگاه بین المللی جان اف کندی آمریکا نصب شده است.

تاکنون چند مستند تلویزیونی درباره استفان ساخته شده است، نشان امپراتوری بریتانیا را دریافت کرده و با نمایش و فروش آثارش در سراسر جهان کمک شایانی به آگاه سازی درباره اتیسم داشته است.

استفان در لندن متولد شده، از سه سالگی تشخیص اتیسم می‌گیرد و در همان سال پدر خود را در یک تصادف رانندگی از دست می‌دهد. او در پنج سالگی وارد مدرسه می‌شود و همان جا است که استعداد او در زمینه نقاشی مورد توجه قرار می‌گیرد. استفان تا 7 سالگی هیچ کلامی نداشته است. در 7 سالگی با کمک معلم نقاشی خود موفق به بیان اولین کلمه می‌شود. کلمه «کاغذ»!. او تا 9 سالگی کلام را کامل به دست می‌آورد.

در ادامه تعدادی از آثار استفان ویلتشر را مشاهده می‌نمایید.

 

همچنین برای اینکه جزئیات فراوان یکی از آثار او را ببینید روی تصویر زیر کلیک کنید و تصویر را زوم نمایید.

 

جزئیات یکی از نقاشی های نابغه اوتیسم. استفان ویلتشر روی تصویر کلیک کنید.

جزئیات یکی از نقاشی های نابغه اوتیسم. استفان ویلتشر روی تصویر کلیک کنید.